Lucrările la autostrada Sebeş-Turda ar putea începe la finalul anului

lucrari-autostrada-1

Conform jurnaliştilor de la ziardecluj.ro în urma evaluării de teren efectuate de către Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia, pe traseul viitoarei autostrăzi Sebeş – Turda a fost identificat un număr de nu mai puţin de 29 de situri arheologice, din care pe tronsonul Lotului 4 al proiectului au fost semnalate până acum 8 asemenea situri. Două dintre ele au fost cercetate amănunţit şi au fost descoperite diverse obiecte care aparţin Epocii Bronzului, a Fierului şi perioadei migraţiilor. Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii a fost contestată, însă începerea lucrărilor este programată pentru sfârşitul acestui an.
Pentru proiectul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sebeş – Turda , Lot 3”, antreprenorul a înştiinţat beneficiarul asupra faptului că există trei posibile situri arheologice precum şi că cercetarea intruzivă este realizată în proporţie de 60 – 70%, potrivit datelor furnizate către Ziar de Cluj de oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR).
În privinţa stadiului în care se afla lucrările în prezent, reprezentanţii CNADR au precizat că rezultatul procedurii de licitaţie deschisă ce are ca obiect „Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş – Turda, Lot 1, 2” a fost comunicat ofertanţilor participanţi, însă procedura a fost contestată şi adusă în atenţia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). În dată de 03.09.2014 a fost emisă Decizia CNSC prin care a fost respinsă contestaţia depusă. Termenul limită de depunere a recursului la Curtea de Apel Bucureşti era dată de 15 septembrie.
Pentru proiectul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 3” – contractul se afla în perioada de proiectare, la fel şi pentru Lotul 4.
Despre bugetul acestor lucrări, oficialii companiei au precizat doar că „este inclus în Valoarea de Contract Acceptată care acoperă toate obligaţiile Antreprenorului pentru fazele de proiectare, execuţie şi finalizarea lucrărilor din cadrul contractelor: „Proiectare şi Execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 3, km 41+250 – km 53+700” şi „Proiectare şi Execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 4, km 53+700 – km 70+000”” .
După obţinerea Certificatelor de descărcare arheologică, se poate începe execuţia lucrărilor, conform contractului de lucrări. În prezent, în zona vizată de derulează etapele procedurii de expropriere.
“Lucrările de construcţie se aşteaptă să înceapă la sfârşitul anului 2014, după ce va fi obţinută autorizaţia de construire”, au mai arătat oficialii CNADR.
Autostrada care va face legătura între Autostrada Orastie-Sibiu şi Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit lui Sova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.
Investiţia pentru construcţia celor 70 de kilometri ai noii autostrăzi a fost estimată la aproximativ 500 de milioane de euro. Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat.
sursa: http://www.ziardecluj.ro/

Comentarii

Comentarii

Comentarii

Adauga comentariul tau

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

three × five =

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Lucrările la autostrada Sebeş-Turda ar putea începe la finalul anului

lucrari-autostrada-1

By

Conform jurnaliştilor de la ziardecluj.ro în urma evaluării de teren efectuate de către Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia, pe traseul viitoarei autostrăzi Sebeş – Turda a fost identificat un număr de nu mai puţin de 29 de situri arheologice, din care pe tronsonul Lotului 4 al proiectului au fost semnalate până acum 8 asemenea situri. Două dintre ele au fost cercetate amănunţit şi au fost descoperite diverse obiecte care aparţin Epocii Bronzului, a Fierului şi perioadei migraţiilor. Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii a fost contestată, însă începerea lucrărilor este programată pentru sfârşitul acestui an.
Pentru proiectul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sebeş – Turda , Lot 3”, antreprenorul a înştiinţat beneficiarul asupra faptului că există trei posibile situri arheologice precum şi că cercetarea intruzivă este realizată în proporţie de 60 – 70%, potrivit datelor furnizate către Ziar de Cluj de oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR).
În privinţa stadiului în care se afla lucrările în prezent, reprezentanţii CNADR au precizat că rezultatul procedurii de licitaţie deschisă ce are ca obiect „Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş – Turda, Lot 1, 2” a fost comunicat ofertanţilor participanţi, însă procedura a fost contestată şi adusă în atenţia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). În dată de 03.09.2014 a fost emisă Decizia CNSC prin care a fost respinsă contestaţia depusă. Termenul limită de depunere a recursului la Curtea de Apel Bucureşti era dată de 15 septembrie.
Pentru proiectul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 3” – contractul se afla în perioada de proiectare, la fel şi pentru Lotul 4.
Despre bugetul acestor lucrări, oficialii companiei au precizat doar că „este inclus în Valoarea de Contract Acceptată care acoperă toate obligaţiile Antreprenorului pentru fazele de proiectare, execuţie şi finalizarea lucrărilor din cadrul contractelor: „Proiectare şi Execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 3, km 41+250 – km 53+700” şi „Proiectare şi Execuţie Autostrada Sebeş – Turda, Lot 4, km 53+700 – km 70+000”” .
După obţinerea Certificatelor de descărcare arheologică, se poate începe execuţia lucrărilor, conform contractului de lucrări. În prezent, în zona vizată de derulează etapele procedurii de expropriere.
“Lucrările de construcţie se aşteaptă să înceapă la sfârşitul anului 2014, după ce va fi obţinută autorizaţia de construire”, au mai arătat oficialii CNADR.
Autostrada care va face legătura între Autostrada Orastie-Sibiu şi Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit lui Sova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.
Investiţia pentru construcţia celor 70 de kilometri ai noii autostrăzi a fost estimată la aproximativ 500 de milioane de euro. Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat.
sursa: http://www.ziardecluj.ro/

Comentarii

Comentarii

backtotop