Primăria Aiud şi serviciul de evidenţa populaţiei, verificate de inspectorii AJPIS

cladirea_primariei Aiud

Printre activitățile desfășurate în mod regulat de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba se regăsește și cea care privește inspecția socială, în cadrul căreia, în luna aprilie, au fost făcute verificări pentru monitorizarea accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap în instituțiile publice, controlarea calității serviciilor sociale furnizate de căminele pentru persoane vârstnice și a veniturilor declarate de către beneficiarii de indemnizație pentru creșterea copilulului.

Ca urmare, în ceea ce privește măsurile implementate pentru asigurarea accesului persoanelor cu handicap, luna trecută au fost verificate primăriile din Alba Iulia, Sebeș și Aiud, precum și serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din Aiud și Sebeș. Au fost dispuse câte 4 măsuri la primăriile din Alba Iulia și Aiud, 1 măsură la Primăria Sebeș, alte 4 măsuri la SCLEP Aiud și 1 măsură la SCLEP Sebeș. Măsurile care trebuie aplicate de către instituțiile publice verificate, în vederea asigurării accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap, privesc asigurarea prezenței unui interpret autorizat al limbajului mimico-gestual, existența panourilor de informare în limbajul Braille și a unui aparat telefonic cu telefax și teletext pentru persoanele cu handicap auditiv, precum și marcarea prin pavaj tactil a trecerilor de pietoni.

De asemenea, la căminele pentru persoane vârstnice din Alba Iulia aparținând Fundației Congregația ”Sf. Iosif”, respectiv la cele care funcționează în imobilele de pe străzile Aurel Vlad, Ferdinand I și Barbu Lăutaru, care au în grijă 76 persoane cu vârste între 51-89 de ani, au fost efectuate controale, în urma cărora inspectorii sociali ai AJPIS Alba au dispus 59 de măsuri de remediere și au aplicat un avertisment.

În luna aprilie, au mai fost efectuate verificări, prin încrucișarea bazelor de date ale ANPIS București și ANAF București, ale veniturilor declarate de către persoanele care beneficiază de indemnizații pentru creșterea copilului. Dat fiind faptul că au fost identificate situații în care veniturile din salarii, activități independente sau alte surse sunt mai mici decât cele declarate în vederea calculării indemnizației, inspectorii sociali au solicitat unităților angajatoare adeverințele de venit pentru 207 persoane care primesc indemnizație pentru creșterea copilului.

”Controalele efectuate în luna aprilie la instituțiile publice, asociațiile sau fundațiile care prestează serviciile sociale, precum și verificările din bazele de date pentru confirmarea corectitudinii veniturilor declarate de către persoanele care primesc indemnizații și alte tipuri de ajutoare de la stat fac parte din planul permanent de verificare, monitorizare și control aplicat de către AJPIS Alba. Respectarea legii nu este opțională, iar rolul nostru este acela de a ne asigura că prevederile legale în vigoare stau la baza activității tuturor instituțiilor care oferă servicii publice. Totodată, persoanele care solicită și primesc beneficii de asistență socială trebuie să fie atente la corectitudinea datelor pe care le declară, pentru că acestea sunt meticulos verificate, prin încrucișarea bazelor de date”, a declarat  directorul AJPIS Alba, Flaviu Cozuc.

Comentarii

Comentarii

Comentarii

Adauga comentariul tau

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

six + seventeen =

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Primăria Aiud şi serviciul de evidenţa populaţiei, verificate de inspectorii AJPIS

cladirea_primariei Aiud

By

Printre activitățile desfășurate în mod regulat de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba se regăsește și cea care privește inspecția socială, în cadrul căreia, în luna aprilie, au fost făcute verificări pentru monitorizarea accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap în instituțiile publice, controlarea calității serviciilor sociale furnizate de căminele pentru persoane vârstnice și a veniturilor declarate de către beneficiarii de indemnizație pentru creșterea copilulului.

Ca urmare, în ceea ce privește măsurile implementate pentru asigurarea accesului persoanelor cu handicap, luna trecută au fost verificate primăriile din Alba Iulia, Sebeș și Aiud, precum și serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din Aiud și Sebeș. Au fost dispuse câte 4 măsuri la primăriile din Alba Iulia și Aiud, 1 măsură la Primăria Sebeș, alte 4 măsuri la SCLEP Aiud și 1 măsură la SCLEP Sebeș. Măsurile care trebuie aplicate de către instituțiile publice verificate, în vederea asigurării accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap, privesc asigurarea prezenței unui interpret autorizat al limbajului mimico-gestual, existența panourilor de informare în limbajul Braille și a unui aparat telefonic cu telefax și teletext pentru persoanele cu handicap auditiv, precum și marcarea prin pavaj tactil a trecerilor de pietoni.

De asemenea, la căminele pentru persoane vârstnice din Alba Iulia aparținând Fundației Congregația ”Sf. Iosif”, respectiv la cele care funcționează în imobilele de pe străzile Aurel Vlad, Ferdinand I și Barbu Lăutaru, care au în grijă 76 persoane cu vârste între 51-89 de ani, au fost efectuate controale, în urma cărora inspectorii sociali ai AJPIS Alba au dispus 59 de măsuri de remediere și au aplicat un avertisment.

În luna aprilie, au mai fost efectuate verificări, prin încrucișarea bazelor de date ale ANPIS București și ANAF București, ale veniturilor declarate de către persoanele care beneficiază de indemnizații pentru creșterea copilului. Dat fiind faptul că au fost identificate situații în care veniturile din salarii, activități independente sau alte surse sunt mai mici decât cele declarate în vederea calculării indemnizației, inspectorii sociali au solicitat unităților angajatoare adeverințele de venit pentru 207 persoane care primesc indemnizație pentru creșterea copilului.

”Controalele efectuate în luna aprilie la instituțiile publice, asociațiile sau fundațiile care prestează serviciile sociale, precum și verificările din bazele de date pentru confirmarea corectitudinii veniturilor declarate de către persoanele care primesc indemnizații și alte tipuri de ajutoare de la stat fac parte din planul permanent de verificare, monitorizare și control aplicat de către AJPIS Alba. Respectarea legii nu este opțională, iar rolul nostru este acela de a ne asigura că prevederile legale în vigoare stau la baza activității tuturor instituțiilor care oferă servicii publice. Totodată, persoanele care solicită și primesc beneficii de asistență socială trebuie să fie atente la corectitudinea datelor pe care le declară, pentru că acestea sunt meticulos verificate, prin încrucișarea bazelor de date”, a declarat  directorul AJPIS Alba, Flaviu Cozuc.

Comentarii

Comentarii

backtotop